Вимоги до ведення учнівських
зошитів та їх перевірки
Вимоги до виконання письмових робіт та
перевірки зошитів з математики вказані у листі Міністерства освіти і науки
України «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з
природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах» № 1/9–529 від 27.12.2000 р.
(Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України № 2, 2001 р., журнал
«Математика в школі», № 4, 2001 р.).
Вимоги щодо письмового оформлення робіт
з математики не повинні зводитися до нав’язування учням єдиної форми запису
розв’язування задач і вправ. Останні можуть мати скорочений вигляд з
використанням теоретико-множинної та логічної символіки. Відомо, що вміння
стисло і чітко записувати розв’язання задач свідчить про достатній рівень
розвитку логічного мислення.
Ведення зошитів з математики учнями
навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов'язковим. У зошитах виконуються
письмові класні, домашні та контрольні роботи.
Види письмових робіт
учнів
Основними видами класних і домашніх
письмових робіт учнів є :
• вправи та задачі з математики;
• складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем;
• самостійні та контрольні роботи.
Форми
поточних та підсумкових письмових робіт:
• контрольні роботи з різнорівневими завданнями;
• контрольні роботи в тестовій формі;
• комбіновані контрольні роботи;
• самостійні роботи.
Підсумкові контрольні роботи
проводяться після вивчення найбільш значущих тем у відповідності до
календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.
Підсумкові контрольні роботи проводяться
в кінці семестру, року.
Кількість, характер самостійних робіт та час, відведений
на їх проведення, визначається вчителем.
Кількість і призначення учнівських зошитів
Для виконання класних і домашних робіт
учні повинні мати таку кількість зошитів:
• з математики 5-6 класи – два зошити;
• з алгебри 7-9 класи – два зошити;
• з алгебри та початків аналізу 10-11 класи – один зошит;
• з геометрії 7-11 класи – один зошит.
Для контрольних робіт з математики
передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному закладі протягом
навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні роботи:
- в 5-6 класах – 1 зошит для контрольных
робіт з математики;
- в 7-11 класах – 2 зошити, з них один
для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків аналізу) і один для
контрольних робіт з геометрії.
Самостійні роботи з математики учні
можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою основою, або на
окремих аркушах.
Порядок ведення зошитів з математики
Усі записи в
зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:
ü Писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом.
ü Оформлення титульної сторінки зошита :
Зошит
для робіт з математики (алгебри, алгебри та початків
аналізу, геометрії)
учня (учениці)_______ А класу
___________________школи
Прізвище та ім'я (в родовому відмінку)
ü Зберігати поля з
зовнішньої сторони.
ü Вказувати дату
виконання роботи: число цифрами, а місяць прописом.
ü Вказувати, де
виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.
ü Між останнім рядком
даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .
ü Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності –
із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються
ручкою.
ü Неправильні написи: літера, число чи знак закреслювати
похилою лінією, частину слова, слово, вираз – тонкою горизонтальною лінією;
угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти
невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.
Порядок перевірки письмових робіт
учителями
Перевірка зошитів з математики
здійснюється у 5 класі після кожного уроку в усіх учнів; у 6-9 класах – після
кожного уроку тільки в слабких учнів, у решти – не всі роботи, а лише найбільш
значущі за своєю важливістю, але з таким розрахунком, щоб раз на тиждень зошити
всіх учнів перевірялись (з геометрії у 6-8 класах один раз на два тижні); у
10-11 класах з математики – після кожного уроку у слабких учнів, а у решти
перевіряються не всі роботи, а найбільш значущі за своєю важливістю, але з
таким розрахунком, щоб 2 рази на місяць учителем перевірялись зошити всіх
учнів. Вчителі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання
учнівських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи
тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Вчитель
також може перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу,
побудову графіка тощо).
Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу
наприкінці вивчення кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць. До уваги
береться наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за
поточну перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий